onsdag 31 oktober 2012

Ungsstekt lax i grädde, tomat och mozzarella

Det här med att det ska ätas fisk just på tisdagar, var kommer det ifrån? Nästan alla lunchrestauranger verkar köra på det temat. Och jag också tydligen för igår kväll åts det lax. Alltså jag klagar inte, borde äta ännu mer fisk än jag redan gör.


Ungsstekt lax i grädde, tomat och mozzarella (3-4 personer)
4 laxfiléer
3 dl grädde
100 gram riven mozzarella
några finhackade soltorkade tomater
1 vitlöksklyfta
salt och peppar

Ugnen på 200 grader. Lägg fisken i en ugnssäker form, salta och peppra. Rör ihop grädde, tomater, pressad vitlök och ost och häll röran ovanpå fisken. In i ugnen i sisådär 25 minuter. Under tiden laxen sköter sig själv kan du fräsa upp lite grönsaker att ha till, t ex vitlöksfrästa haricot verts

2 kommentarer:

  1. Mmm... låter otroligt gott! Nu blir jag hungrig! ;):)
    Ha en fin dag!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Gud så gott :) Jag älskar lax och mozzarella, ser super smarrigt ut :)

    Kram C

    SvaraRadera