söndag 7 oktober 2012

Wraps extra allt

Vad äter LCHFare istället för mackor när de ska på utflykt? Jo, det ska jag berätta, så kan ni tacka mig senare. Wraps! Alltså en omelett som man rullar in en massa gott i. Precis som när jag försökte rulla in en massa tacogrejer i tortillabröd har jag problem med att jag lägger i så mycket gott att det blir omöjligt att rulla, men det löser jag med aluminiumfolie.


Wrap, extra allt
Börja med en omelett på 2 ägg och en skvätt grädde. Jag steker bara på ena sidan och liksom häller upp den på en bit folie. Det är bra om den är i ett stycke. Ös på sånt du gillar. Idag var jag sugen på lite av varje och mina wraps innehåller därför sallad, tomat, mozzarella, kallrökt skinka, bacon och senapsmajonnäs.

Äts med fördel i vacker skog tillsammans med någon du tycker om. Eller för all del på ett tåg med irriterande människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar