söndag 13 januari 2013

Hamburgare

Ibland glömmer jag att det enklaste är det godaste. Och vem gillar inte att bygga ihop sin egen hamburgare? Hemligheten med goda hamburgare - blanda i dijonsenap och/eller bbq-sås i nötfärsen.

Jag ger hamburgarna lagom stekyta i stekpannan och låter dem sedan gå klart i ugnen eller på grillen, då håller de ihop bättre. Servera med:

  • bacon
  • cheddarost
  • lökringar
  • tomater
  • cornichons
  • vitlöksdressing
  • salladsblad
  • etc
Till det: coleslaw, kålrotspommes och bearnaise.

4 kommentarer:

  1. Det går ju inte att jämföra hemmagjorda burgare mot köpe...det är ju så mycket godare! Detta ska jag laga när jag kommer hem från resan!

    Kram C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, resan ja. Hoppas den blir grym! Jag tror inte man kan tröttna på hamburgare. Eller ägg.

      Radera
  2. Det är så gott med hemmagjorda hamburgare! Mums!
    Ha en toppen måndag!
    kram
    //Lana

    SvaraRadera
  3. Mums nu blev jag sugen på hamburgare också :)

    SvaraRadera