söndag 24 februari 2013

Kesellabröd

Ni vet när man vaknar och inser att man drack lite för mycket vin igår, och att några kokta ägg inte duger som frukost? Jag vet, så jag passade på att baka Åses snabba kesobröd så att jag kunde få frossa i mackor. Men jag bytte keson mot kesella och en del av kokosmjölet mot mandelmjöl. Sen orkade jag bara äta två mackor, så mycket för den frossan!


Kesellabröd (8 mackor)
3 ägg
1/2 burk kesella
3 msk kokosmjöl
2 msk mandelmjöl
4 msk kruskakli
1 msk fiberhusk
3 tsk bakpulver
2 msk solrosfrön
2 msk sesamfrön
lite salt

Vispa ihop ägg och kesella. Blanda de torra ingredienserna och rör ihop allt. Låt svälla några minuter och lägg upp på bakplåstpapper på en plåt, grädda i 200 grader i 10 minuter. Jag råkade använda galler som ni ser, inte så smart då brödet blev allt annat än platt på undersidan :-)


2 kommentarer: