lördag 13 april 2013

Gurk- och ostsallad

Jag köpte jättemycket gurka häromdagen, så nu försöker jag hitta på olika sätt att äta den på, mer än det klassiska "rakt upp och ner". Så här blev det idag, till en skiva fläskkarré och en klick majonnäs.


Gurk- och ostsallad (som tillbehör till 3 personer)
1/2 gurka
50 gram lagrad hårdost
1/2 rödlök
2 msk olivolja
1 msk vitvinsvinäger
salt
roasted garlic & pepper-krydda

Kärna ur och skiva gurkan, tärna osten och hacka rödlöken. Häll på vinägrett och kryddor och låt stå en stund innan servering. Om man orkar kan man även finhacka ner lite lite chili och strössla på rostade sesamfrön innan servering.

3 kommentarer:

  1. Mmm...så enkelt och så gott! jag äter mycket gurka och har den alltid som tillbehör! :)
    Ha en fin kväll!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Gurka är baske mig den bästa grönsaken! Jag är inne i en period då jag gör snabbinlagd pressgurka. Så himlande gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utan socker? Det låter intressant. Har du recept på bloggen?

      Radera