måndag 18 mars 2013

Laxpasta

Jag såg i morse att jag hade glömt bort ett paket rökt lax i kylskåpet, och sen har nog hjärnan jobbat på goda laxrecept hela dagen för när jag kom hem var allt färdigtänkt så det var bara att röra ihop allt i en stekpanna. Snabbmat! "Pasta" förresten, det är ju shiratakinudlar, men smaken blir som laxpasta som jag brukade äta den.


Laxpasta (2 portioner)
1 paket shiratakinudlar
150 gram kallrökt lax i strimlor
100 gram färsk spenat
1 dl grädde
saften av en halv citron
(en dutt vitt vin)
smör att fräsa i
salt, peppar, cayennepeppar

Fräs spenaten i lite smör, fyll på med avsköljda nudlar, grädde och smaksättarna. Låt koka ihop till bra konsistens och smak, rör ner laxen på slutet och låt allt bli varmt.

7 kommentarer:

  1. Så gott och snabbt! Mer sådana enkla och smarriga recept! :)
    Ha en toppen dag!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag lagar nästan bara enkel mat, och oftast snabb (förutom något enstaka långkok)! :-) Ha en bra dag du också!

      Radera
  2. Mums, så gott! Laxpasta är en toppengor rätt! Gillar spenat i :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har tydligen spenat i "allt" nu för tiden, så gott!

      Radera
  3. mmm va gott!! kanske skulle köpa hem lite rökt lax!

    SvaraRadera
  4. Mmmm älskar laxpasta med spenat:)

    SvaraRadera